Nieuw! Taken

Gebruik "Taken" om to do's eenvoudig bij te houden

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Het is in het HR pakket van Employes mogelijk om via de menukeuze "Taken" eenvoudig takenlijsten aan te maken. Hiermee kun je eenvoudig de verschillende werkzaamheden vastleggen die je moet doen als er bijvoorbeeld een nieuwe werknemer start. Ook kun je de voortgang van deze taken bewaken.

De eerste keer zal dit scherm leeg zijn en kun je via “Takenlijst toevoegen” een takenlijst aanmaken.

Vervolgens kun je een takenlijst toevoegen. Bijvoorbeeld voor de onboarding van een nieuwe werknemer.

Vanuit dit scherm kun je voor de aangemaakt takenlijst eenvoudige taken toevoegen door te klikken op “Taak toevoegen”.

Als je een taak toevoegt geef je deze een omschrijving en eventueel een toelichting.

Het is ook mogelijk om een taak toe te wijzen. De persoon aan wie de taak is toegewezen zal hiervan een notificatie per email ontvangen.

Let op: je kunt alleen taken toewijzen aan werkgevers en managers.

Daarnaast heb je de mogelijkheid om een deadline toe te voegen. Met deze deadline kun je de voortgang bewaken en zorg je ervoor dat je een notificatie ontvangt als deze datum overschreden wordt.

Overzicht over de verschillende taken

Op het moment dat taken zijn toegevoegd zijn er verschillende manieren waarop je overzicht kunt krijgen over de verschillende taken.

Alle taken:

Door hierop te klikken worden alle openstaande taken getoond van de verschillende takenlijsten.

Geplande taken:

Hierin worden alle openstaande taken getoond die voorzien zijn van een deadline. Op het moment dat een deadline is overschreden zal een notificatie icoon getoond worden.

Toegewezen aan mij:

Alle openstaande taken die zijn toegewezen aan u worden hier getoond.

Lijsten:

Hierin worden de verschillende takenlijsten getoond. Door te klikken op een takenlijst worden zowel de openstaande als afgeronde taken getoond.

Templates

Het is ook mogelijk om te werken met templates. In Employes staat alvast één standaard template (nieuwe werknemer) die je kunt gebruiken. Deze kun je aanpassen. Via “Template toevoegen” kun je ook zelf templates van takenlijsten toevoegen.

Door te klikken op het “potloodje” kun je u eenvoudige taken in een template aanpassen en verwijderen. Via “Taak toevoegen” kun je nieuwe taken toevoegen aan een template.

Was dit een antwoord op uw vraag?