Wanneer er een nieuwe werknemer start, wil je deze natuurlijk zo snel mogelijk toevoegen in Employes. Hier kun je immers alle gegevens netjes opslaan.

Werknemer toevoegen

Je kunt ook zelf de benodigde gegevens van de nieuwe werknemer invoeren. Hiervoor gebruik je onderstaande knop:

  1. In het eerste scherm 'Type' kies je het type werknemer.

  2. In het tweede scherm 'Algemeen' kun je de naam, e-mailadres en telefoonnummer van de werknemer ingeven. Alleen velden met een * zijn verplicht. Je kunt er ook voor kiezen om de werknemer zelf zijn gegevens in te laten vullen. Een e-mailadres is dan wel noodzakelijk.

  3. Het derde scherm 'Details' is voor het adres, de nationaliteit, de BSN, IBAN en geboortedatum. Alle velden met een * zijn verplicht.

    Heb je de werknemer uitgenodigd om de gegevens zelf in te vullen? Dan ga je meteen naar het vierde scherm 'Dienstverband'.

  4. Het vierde scherm 'Dienstverband' is voor de salarisgegevens. Je kunt hier de functie en afdeling ingeven indien van toepassing. Heb je deze nog niet aangemaakt, dan kun je dit later doen en alsnog toevoegen bij de werknemer.

    Hier vul je ook het soort dienstverband in. Afhankelijk van de keuze krijg je daarna de optie om het aantal uren (per week) in te vullen of het soort oproepcontract.

    Daarnaast vul je de contractduur in. Met einddatum indien het een contract voor bepaalde tijd betreft. Je krijgt dan ook de optie om aan te geven of er een getekend contract is.

    Als laatste vul je in of de loonheffingskorting toegepast moet worden. Laat de werknemer altijd een verklaring invullen! Je kunt deze nu of op een later moment uploaden bij de 'Documenten' van de werknemer.

Daarna kun je de werknemer afronden. De werknemer gaat dan vanaf de in dienst datum mee in de Verloning. Ligt de datum in het verleden, dan kun je deze nog aanpassen voor de maand waarvan het loonaangiftetijdvak open is. Ligt de in dienst datum verder terug? Neem dan contact op met onze support afdeling.

Heb je het antwoord gevonden?